5 clișee despre marketing digital pe care ar trebui să le eviți

5 clișee despre marketing digital pe care ar trebui să le eviți

În contextul în care 78% din companii, la nivel mondial, au cel puțin o persoană care se ocupă de content marketing, putem asuma că marketingul digital și importanța acestuia este înțeleasă de aproape toată lumea.

Odată cu perioada pandemiei, ce ne-a forțat să ne regândim business-urile, antreprenorii și echipele lor de marketing au înțeles că online-ul este într-o creștere constantă, care nu se va opri prea curând. Astfel, din ce în ce mai multe companii încep să investească în marketing, deoarece și-au dat seama că fără, scalarea este extrem de greoaie.

Putem spune, sincer, că discuția despre marketing digital este necesară. Vrem să fiți antreprenori și marketeri informați, deoarece doar așa pot afacerile voastre să aibă succes. Astăzi, vom discuta despre câteva clișee din marketingul digital pe care ar trebui să le evitați.

Evitarea acestor clișee o să ajute orice business să iasă în evidență față de competitori. Sunt sigur că, atunci când vei citi, o să-ți dai seama că o parte din aceste clișee sunt vizibile la foarte multe companii. Nu ai vrea să le eviți?

Trebuie să fii prezent peste tot 

Primul clișeu de pe listă este ”Trebuie să fii prezent peste tot!”. În ziua de azi, marketingul a evoluat în multiple direcții interesante – pe lângă clasicele reclame plătite sau advertising tradițional, la TV, în 2021 poți să fii prezent peste tot, cu un buget mult mai mic. Totuși, e necesar să fii peste tot?

Are sens să-ți creezi cont de Youtube pentru compania ta dacă nu ai nicio idee de conținut video? De ce să îți creezi TikTok dacă audiența ta petrece mai mult timp pe Facebook? Care e sensul postărilor de social media clasice, dacă nu le vede mai nimeni, deoarece ai o bază de urmăritori foarte mică?

Clișeul ”Trebuie să fii prezent peste tot” este extrem de periculos, deoarece te defocusează de pe lucrurile importante. Problema, în esență, este că în schimbul prezenței tale calitative pe 1-2 canale de media care chiar funcționează, încerci să fii prezent peste tot, dar fără sa faci ceva cu adevărat calitativ.

Sfatul nostru practic pentru tine este următorul: Investește, timp de 6 luni, toată atenția ta în maxim 2 canale diferite de comunicare sau acțiuni de marketing. Dacă la finalul celor 6 luni, simți că prezența ta se face simțită și ceea ce creezi tu contează cu adevărat, atunci abia apoi poți să încerci să-ți diversifici ”portofoliul de marketing”.

Creează cât mai mult conținut 

Ai auzit tot felul de guru care-ți spun că doar trebuie să creezi conținut. Da, știm, lui Gary Vaynerchuck îi e ușor să spună asta – are o întreagă echipă în spate. Tot ce spune omul acesta se poate transforma în conținut calitativ. Dacă urmărești scena marketing-ului, știi la ce mă refer – dacă nu, caută-l pe Gary – nu o să regreți.

Totuși, nu toată lumea poate crea cantități ”exorbitante” de conținut fără să ajungă extrem de rapid la saturație. Ideile nu mai vin, calitatea execuției scade, nu mai știi ce trebuie să postezi și când – te încurci în tot conținutul creat.

Soluția? Nu mai crea atât de mult conținut. Poate ți se pare cea mai ușoară soluție, dar crede-mă, e și cea mai eficientă. Decât să pui o poză cu un text de un rând, peste care oamenii doar o să dea scroll, mai degrabă alegi să nu postezi nimic.

Investește timpul acela în crearea conținutului de calitate – mai bine 3 postări pe săptămână și 2 blog-uri pe lună, dar care chiar contează, decât 10 postări pe săptămână, pentru care nu se oprește nimeni din dat scroll.  

”Noi suntem cei mai buni!” 

Ai auzit cu siguranță clișeul ăsta – noi suntem cei mai buni în ceea ce facem. Da? Cum? Cum poate o companie să fie ”cea mai bună” pentru orice tip de client? Suntem siguri că există alte firme de hosting mai bune decât noi – pe anumite paliere! E imposibil, în 2021, când competitivitatea e atât de mare, să mai afirmi că tu ești cel mai bun.

Companiile care susțin asta sus și tare în marketingul pe care-l fac au o mare problemă – nu iau în calcul faptul că există publicuri țintă pentru aceleași produse. Poate că ești cea mai bună companie pe nișa ta și pe publicul tău țintă – dar ca să-mi dovedești asta, am nevoie și de fapte. Cum ești cea mai bună, în comparație cu restul?

Totuși, ca sfat practic, evită să spui tu că ești cel mai bun. Lasă-I pe clienții tăi să spună asta despre tine. Cere-le recenzii. Doar așa poți să vezi unde poți tu, ca firmă, evolua – văzând care sunt nevoile clienților tăi și care părți ale afacerii tale funcționează cel mai bine.

Pozitivismul exagerat 

Totul e roz în toate afacerile? Greu de crezut. Pozitivismul exagerat e un clișeu întălnit din ce în ce mai des, ce e în legătură strânsă cu ”Noi suntem cei mai buni”.

Nu spunem că nu e bine să vezi partea bună a lucrurilor tot timpul, dar totuși, există momente când ar fi bine să lași pozitivismul deoparte și să recunoști că există șansa să apară anumite probleme. Proactivitatea și sinceritatea sunt concepte mult mai importante pentru un business decât pozitivismul.  

Trebuie doar să fii online, restul se rezolvă 

Ultimul clișeu despre care vom discuta astăzi este ”Trebuie doar să fii online, să ai și tu acolo un site, restul se rezolvă!”. Dacă crezi că e așa ușor, o să îți propun o provocare.

Deschide-ți un magazin fizic pentru business-ul tău pe o colină pierdută din Carpați, la 30 de kilometri de cel mai apropiat oraș. După 6 luni, spune-mi cum merg vânzările!

Păstrând proporțiile, același lucru se întămplă și dacă doar ești online – nu te vede nimeni. Nu o să atragi atenția nimănui. Nu te ajută cu nimic câteva profile de social media și un website – trebuie să faci marketing pe bune!

Dacă vrei să afli mai multe despre marketing, stai cu ochii pe blog-ul TLH – îți vom oferi mai multe sfaturi practice și informații calitative, ce te vor ajuta în experiența ta de antreprenor sau marketer!

Distribuie acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *